IQ belönar tips om smartare drickande

STOCKHOLM Tusen spänn för smarta tips om att lösa landets alkoholproblem. Det erbjuder Systembolagets dotterföretag IQ-projektet svenska folket i en ny annonskampanj i kvällstidningarna.

– Vi vill få företag och föreningar att starta IQ-projekt som minskar risken för att alkohol blir problem. Och eftersom vi otåliga så utlyser vi nu en tävling, säger Ann-Therese Enarsson, vd på IQ, i en kommentar.
Även små insatser kan göra skillnad om många ställer upp bakom dem, menar hon.

Allmänheten uppmanas att via webben eller en telefonsvarare med Hasse Alfredson lämna sina bästa tips om hur man kan uppmuntra till smartare, måttligare och mindre skadligt drickande. De tio bästa belönas med 1000 kronor var.
Kampanjen ska rulla i två omgångar och bidragen kan lämnas fram till 5 april.

IQ-projektet startade förra sommaren med att försöka samla, förfina och föra ut goda idéer för en smartare alkoholkonsumtion. I numrerade IQ-projekt har allt ifrån företag som inför alkolås till tonårsföräldrar som pratar ihop sig om gemensamma gränser kring alkohol uppmärksammats.

Etiketter:

Annonser